جزئیات ساماندهی کانال‌ها و سامانه‌های خبری از زبان مهدی‌‌پور؛ کانال‌های مجازی مجوز می‌گیرند

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرشاد مهدی پور ساماندهی کانال‌ها و سامانه‌های خبری را راهی برای حمایت از رسانه‌های دارای مجوز می‌داند.

جزئیات ساماندهی کانال‌ها و سامانه‌های خبری از زبان مهدی‌‌پور؛ کانال‌های مجازی مجوز می‌گیرند

به گزارش خبرنگار رسانه مدیریت استراتژیک، ساماندهی کانال‌ها و سامانه‌های خبری اتفاقی است که توسط هیئت نظارت بر مطبوعات شکل گرفته است. معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرشاد مهدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با این طرح توضیح داد: یکی از تکالیفی که ما در آیین‌نامه قانون مطبوعات مصوب سال 1395 شورای عالی فضای مجازی داریم ساماندهی سامانه‌های خبری، کانال‌ها، کار افزارها و درگاه‌هایی است که به هر شکلی اقدام به تولید محتوا و کار خبری می‌کنند است،‌ این کار در دستور کار قرار گرفته و درگاه آن 3 هفته پیش در سامانه‌ ایران رسانه باز شده است. وی با اشاره با اهداف این طرح ادامه داد: این اقدام با چند هدف صورت گرفته است، اول از همه برای این که بتوانیم از رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار حمایت کنیم تا رسانه‌هایی را که شرایط مختلفی دارند گسترده‌تر از قبل شوند تا از این گروه‌ها با مشوق‌هایی که وجود دارد حمایت و توسعه کیفی رسانه‌ها را دنبال کنیم. مهدی‌پور افزود: الان این سامانه باز و فعال بوده و رسانه‌های مختلف خبری مانند خبرگزاری‌ها‌‌، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و مجلات با دسته‌بندی‌های مختلف می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت  ارشاد در ادامه گفت: رسانه‌ها مانند روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و مجلات که کانالی در یکی از بسترهای مجازی دارند در می‌توانند این بستر را در سامانه معرفی شده تایید کنند تا از حمایت‌های حقوقی آن برخوردار شوند، چراکه بعضا دعاوی‌ای در مورد رسانه‌ها مطرح شده که اگر نام این بسترها را در این سامانه تایید شده باشد می‌توانند از حمایت‌های حقوقی آن برخوردار شوند. این کار باعث می‌شود که سواستفاده‌ از اسامی رسانه‌ها متوقف شود. مهدی پور در ادامه عنوان کرد: برخی از رسانه‌ها یا کانال‌ها به‌طور کلی در یک بستر مجازی متولد شده‌ و ساختار ارتباط بیرونی ندارند و تنها در یک پیام رسان فعالیت می‌کنند. این رسانه‌ها نیز می‌توانند مستقلا درخواست خود را ثبت و مجوز دریافت کنند. هر کسی هم که در هر فضایی در این حوزه فعالیت می‌کند مشمول این قانون شده و برای اعطای مجوز به شکل فعالیت این رسانه‌ها توجه می‌شود. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید