کوتاه از مناطق پایتخت| طنین انداز شدن «الهی العفو» در مساجد و مزار متبرک شهدای گمنام باب الرضای تهران

مناطق 22گانه شهرداری تهران هر روز خدماتی را برای شهروندان ارائه می دهند که گزیده آنها اطلاع رسانی می شود.

کوتاه از مناطق پایتخت| طنین انداز شدن «الهی العفو» در مساجد و مزار متبرک شهدای گمنام باب الرضای تهران

به گزارش گروه شهری مدیریت استراتژیک، مهدی اسمعیلی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه15 ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) گفت:  اماکن متبرکه و مساجد و گلزار متبرک مزار شهدای گمنام منطقه همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر و سالروز شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، با اجرای مراسم احیاء، مناجات خوانی و عزاداری امام اول شیعیان پذیرای شهروندان مومن و ولایی بود. به گفته وی؛ این مراسم در آستان سیده ملک خاتون و امامزاده اهل بن علی (ع) و قبور مطهر شهدای گمنام و مساجد محلات ۱۹گانه نواحی باب الرضای تهران برگزار شد و در ۲ شب ۲۱ و ۲۳ قدر ادامه خواهد داشت. اسمعلی افزود: در این برنامه مدیحه سرایی، سخنرانی، قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر و اعمال ویژه شب های قدر از ساعت ۲۳ انجام می شود. معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ در پایان خاطرنشان کرد: با هدف تقویت آگاهی و شناخت بصیرتی از زندگی ائمه اطهار مسابقات کتابخوانی پیرامون زندگینامه و سیره حضرت علی(ع) در سرای محلات سطح منطقه برگزار می شود و در پایان  نیز از نوجوانان و جوانان برتربا اهدای جوایز نفیس تقدیر خواهد شد.

  برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد شاخص و محوری منطقه ۱۰ در ماه مبارک رمضان مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ گفت: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های فرهنگی با محوریت گسترش فرهنگ دینی، قرآنی و با هدف جذب شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان به مسائل دینی و مذهبی برنامه ریزی و در حال اجرا است. شهردار منطقه ۱۰، برپایی محافل انس با قرآن را فرصتی مغتنم برای دستیابی به آثار و برکات قرآن و آشناسازی و انس بیشتر اقشار جامعه به ویژه جوانان با مفاهیم و آموزه‌های ارزشمند این کتاب آسمانی برشمرد و افزود: در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی، محافل انس با قرآن کریم با حضور روحانیون، قاریان ممتاز و استادان برجسته قرآنی و شهروندان منطقه در قالب اجرای گروه تواشیح، قرائت قرآن. جز خوانی و ادعیه، برگزاری مسابقه فرهنگی و تجلیل از خادمین و فعالان قرآنی در ۴ مسجد منتخب سطح منطقه در حال برگزاری است. وی، شناسایی استعدادهای قرآنی و  بهره‌برداری از ظرفیت دینی و فرهنگی اثرگذار و هدایت‌گر مساجد برای نمازگزاران به عنوان رسالت مهم این پایگاههای انسان‌ساز را حائز اهمیت دانست و گفت: رمضان ماه میهمانی و مهربانی برای ما بندگانش بهترین فرصت برای استفاده از کارکردهای فرهنگی و معنوی مساجد است و بر همین اساس همزمان با برگزاری محافل انس با قرآن شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی در این محافل انجام می‌شود. اخ الصنایع  در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» گفت: مدیریت شهری منطقه با هدف آشناسازی نسل سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، پیروی از آموزه‌های قرآنی و ایجاد فضای معنوی در جامعه با بهره‌گیری از ابعاد دینی، علمی و اعتقادی قرآن کریم، ۴ «محفل انس با قرآن کریم» در مساجد شاخص و محوری مسجد جامع حجت (عج) ، مسجد الهادی ( ع)، مسجد علی (ع) و مسجد سید الشهدا با حضور حافظان و قاریان برجسته کشوری، خانواده معظم شهدا و جانبازان و تعداد قابل توجهی از شهروندان روزه دار سطح منطقه تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

  نصب تابلوهای «طرح قدم» در سطح منطقه ۷ طرح قدم یکی از مصوبات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده است که در این طرح با نصب تابلوهای تعیین فاصله و تعداد قدم و زمان طی مسیر به اماکن شاخص و عمومی منطقه مشخص می شود. همچنین این تابلوها در نزدیکی مراکز حمل و نقل عمومی و در ابتدا در نزدیکی متروهای سطح منطقه به دو زبان فارسی و انگلیسی با هدف کمک به مسیریابی و آگاهی رسانی مردم نسبت به اماکن شاخص نصب خواهد شد. براساس این گزارش؛ شهروندان می توانند از طریق این تابلوها مدت زمان رسیدن به اماکن شاخص را از طریق پیاده روی و یا به وسیله دوچرخه متوجه شوند و یکی از موارد حمل و نقل پاک را برای دستیابی به آنها انتخاب کنند.

  تعریض محور فاز دو شهرک اکباتان  مهدی نوروزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ گفت: با توجه به درخواست های متعدد شهروندان و در راستای حل مشکلات ترافیکی، اقداماتی در مسیر جنوب به شمال بلوار شهید صارمی خیابان هگمتانه یکم حدفاصل مسجد امام خمینی تا تره‌بار اکباتان صورت گرفت. نوروزی ادامه داد: به علت عرض کم و پارک حاشیه‌ای در دو طرف خیابان و عدم امکان تردد خودروهای امدادی و حمل بار معاونت ترافیک نسبت به تعریض خیابان از سمت پیاده رو شرقی جنوب به شمال اقدام کرد. وی تاکید کرد: با اقدام ترافیکی صورت گرفته، با ایجاد فاصله مناسب، تردد خودروهای امدادی و حمل بار به سهولت امکان پذیر است.

  پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید