منصوری: به هیچ مدیری چک سفید امضا نداده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، گفت: میثاق ما با مدیران، حل مشکلات مردم است و ما به هیچ مدیری چک سفید امضاء نداده‌ایم و هیچ مدیری حق ندارد خدمات‌دهی به مردم را به تأخیر بیاندازد.

منصوری: به هیچ مدیری چک سفید امضا نداده‌ایم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزارری فارس، «استان کهگیلویه و بویراحمد» نخستین مقصد «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌‌جمهور و همراهان او برای نظارت میدانی بر روند اجرای مصوبات استانی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۲ بود تا ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات پنجمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیأت دولت در دور نخست، اقدامات لازم را برای تسریع و رفع موانع احتمالی از مسیر اجرا انجام دهد.

از ویژگی‌های قابل توجه نظارت میدانی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سال جدید، به تأسی از رئیس دولت در دور دوم سفرها، افزایش مدت سفر از یک روز به دو روز است که منصوری طی ۲ روز اخیر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد؛ سفری که در واقع با پایان چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور در دور دوم سفرها به استان خوزستان انجام شد و حالا معاون وی بلافاصله زمینی خود را از اهواز به یاسوج رساند.

بازدید از ۳۱ طرح مهم در ۲ روز

بازدید از ۳۱ طرح مصوب در سفر نخست رئیس‌جمهور به استان و نیز طرح‌های پیش‌بینی‌شده برای کلنگ‌زنی و افتتاح در دور دوم سفر دولت، نظیر طرح‌های مهمی چون پتروشیمی گچساران، سایت ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن، کشتارگاه لیشتر، محل احداث پتروپالایشگاه گچساران و منطقه ویژه اقتصادی، بازدید از سد کوثر، جاده پاتاوه به دهدشت، پتروشیمی دهدشت، پل شهید طیب و بازدید از پروژه‌های مناطق سردسیری استان در بویراحمد و دنا شامل کارخانه قند یاسوج و پارک آبی و کمربندی این شهر، محل میدان گازی مختار، جاده یاسوج به سی‌سخت، محل احداث پل معلق یاسوج، اصلاح شبکه آب یاسوج و تصفیه‌خانه این خطه از برنامه‌های کاری سفر دو روزه منصوری به استان بود که در خلال آن بازدید هوایی از ۳ منطقه محروم منبی، سراسیاب و پهنوک‌ نیز داشت.

مسکن و ایستگاه اول: گچساران

منصوری نخستین برنامه نظارت میدانی خود را در بدو ورود به گچساران، در بازدید از طرح ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن که اکنون بیش از ۹ هزار و ۳۷۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است، آغاز کرد که با مطلوب ارزیابی کردن این طرح ملی بر تحقق وعده دولت برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی و تحویل آن به متقاضیان سخن گفت؛ موضوعی که رئیس‌جمهور همواره در جلسات مختلف بر آن تأکید ویژه دارد.

طرح‌های آماده افتتاح پس از ۱۹ سال

معاون اجرایی رئیس‌جمهور سپس از پتروشیمی گچساران که محصولات شرکت و ظرفیت اسمی (سالیانه) این مجتمع با تولید یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تُن سیتری پلاس بازدید کرد که این طرح قرار است در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد با اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفری به بهره‌برداری برسد.

منصوری در این بازدید گفت که بیش از ۵۰ درصد کار پتروشیمی گچساران که اکنون ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد در دولت سیزدهم انجام گرفته است و این مهم از ثمربخش بودن تلاش مسئولان برای تکمیل بزرگ‌ترین طرح اقتصادی استان حکایت دارد. کارخانه‌ای که ۱۹ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و دولت سیزدهم در دو سال اخیر توانست با تخصیص اعتبارات به‌موقع از زیر ۵۰ درصد به ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی افزایش دهد.

حال قرار است این کارخانه به‌عنوان آرزوی دیرینه مردم شهرستان گچساران حداکثر تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون‌ اجرایی رئیس‌‌جمهور در این نظارت میدانی به‌صورت هوایی از عملیات اجرایی پترو پالایش گچساران با ظرفیت اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر که به‌زودی در گچساران آغاز می‌شود، بازدید کرد. محصول این طرح اقتصادی در زمینه گازوئیل و بنزین است و بیش از ۲ هزار هکتار زمین برای احداث طرح منطقه ویژه اقتصادی گچساران در منطقه خوش آب و هوا پیش‌بینی شده است.

تسریع در تکمیل اَبرطرح تحول آفرین ۲۰ ساله بازدید از سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران از دیگر برنامه‌های منصوری بود که این سد و نیروگاه بزرگ‌ترین طرح برق و آبی در کشور به شمار می‌رود که با هدف ذخیره ۲/۳ میلیارد متر مکعب آب و بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌ها بر روی رودخانه زهره ساخته شده است. تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ٨۵ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، تولید ۴۸ گیگاوات برق آبی، ایجاد زیرساخت مناسب برای تولید صنعت آبزیان و صنایع وابسته، ایجاد بستر مناسب جهت توسعه گردشگری منطقه، کنترل سیلاب‌ها و استفاده بهینه از آب و جلوگیری از بروز خسارات سیلاب، اشتغال‌زایی،کنترل شوری آب رودخانه زهره و احیای اراضی پایین‌دست از مهم‌ترین اهداف این طرح اقتصادی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیشرفت فیزیکی خوب طرح‌های اقتصادی بزرگی چون سد چم‌شیر که از ابرپروژه‌های تحول آفرین استان کهگیلویه و بویراحمد بوده را نشانگر عزم دولت سیزدهم برای کشاورزی پایدار در این استان و دیگر استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد و گفت: دولت در حالی گام‌های اثربخشی ۲۰ ماهه گذشته را برای تکمیل سد چم‌شیر برداشت که حاشیه زیادی درباره این سازه بزرگ آبی ایجاد شد اما مسئولان بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای براساس نظرات کارشناسی مبنی بر وارد نبودن انتقادات برای تکمیل این طرح بزرگ تلاش‌های اثربخشی کردند.

منصوری در جریان بازدید از سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران گفت: تلاش برای تکمیل طرح‌های بزرگی مانند سد چم‌شیر که پس از نزدیک به ۲ دهه امسال بهره‌برداری کامل می‌شوند، نشانگر ثمربخش بودن اقدام‌های مسئولان استان در دولت سیزدهم بوده است.

ایستگاه دوم: تحقق رویای ۲۷ ساله

جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت که به‌ طول ۱۳۶ کیلومتر طراحی شده، در زُمره طرحی ملی است که کلنگ آن در سال ۷۴ و در دولت ششم به زمین‌ زده شد تا شمال و جنوب ایران را به هم متصل کند ولی عملیات اجرایی آن تا دولت دوازدهم طی این سال‌ها آنقدر کٌند پیش رفت که دیگر افتتاح آن به رؤیایی برای مردم منطقه تبدیل شد. اینک اما روند اجرای آن با حمایت دولت سیزدهم در مراحل پایانی قرار دارد.

این جاده جزء مهم‌ترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بازدید از این پروژه تأکید کرد این جاده به لحاظ راهبردی برای کل کشور اهمیت دارد و تأکید دولت بر این است که پروژه در اسرع وقت اجرایی شود. این طرح که در مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور دیده شده بود و رقم خوبی هم از طریق تهاتر نفت به آن تزریق شده و کار سرعت گرفته بود، به دلیل اشکالات فنی با وقفه مواجه شد که اکنون شبانه‌روزی در حال تکمیل و در آستانه افتتاح است. به گفته منصوری همچنین از محل اعتبارات خاص سفر رئیس‌جمهور به استان نیز ۵۰۰ میلیارد تومان به این جاده که در سفر دور دوم آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری می‌رسد، اختصاص یافته است.

تخصیص اعتبار برای یک طرح آبی و اشتغال‌زا

بازدید از طرح ساماندهی رودخانه بشار یاسوج از دیگر برنامه‌های امروز معاون اجرایی رئیس‌جمهور بود که در خلال این بازدید گفت که این یکی از ظرفیت‌های مهم و فوق‌العاده در استان است که در دور دوم سفر با هماهنگی استاندار اعتبار خوبی به آن اختصاص خواهد یافت؛ با ساماندهی این رودخانه حداقل یک هزار شغل ایجاد می‌شود که این به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او در بازدید از طرح آب‌رسانی به ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد گفته است که تکمیل فاز اول این طرح به طول ٢٨ کیلومتر و تکمیل مخزن ۲۰هزار مترمکعبی نشان از توجه دولت به طرح‌های عمرانی استان است که با اجرای طرح آب‌رسانی به شهرهای دهدشت، چُرام، سوق و لنده که اکنون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آب مورد نیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر تأمین می‌شود.

احیای کارخانه تولیدی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از کارخانه احیا شده‌ قند یاسوج هم بازید کرد؛ کارخانه‌ای که بخش شکری و واحد تولیدی آن با تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارگران به مراحل پایانی تکمیل رسیده و بخش چغندری آن هم تا شهریور ماه تکمیل می‌شود. احیای این کارخانه در شرایطی است که کارخانه قند یاسوج نماد صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری در استان و یکی از مصوبات مهم اقتصادی در سفر رئیس‌جمهور بوده که به نحو قابل قبولی در حال احیاست.

احمدزاده در این خصوص اعلام کرده که هم اینک تأمین شکر خام برای این کارخانه به‌عنوان نماد صنعتی استان در دستور کار است.

دنا و ایستگاه سوم: کلنگ زنی ۲ طرح ملی گردشگری

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بازدید از پل کلو سی‌سخت که یکی از منحصربه‌فردترین و فنی‌ترین طرح‌های راهسازی است که در طبیعت بکر این منطقه از توابع شهرستان دنا احداث می‌شود، آن را از بزرگ‌ترین طرح‌های راهسازی کشور دانست که با ساخت آن تردد و بار ترافیکی کم می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک زیرساخت موجب توسعه در زمینه گردشگری شود.

وی این خبر خوب را داد که برای پل کلو اعتباری در نظر گرفته خواهد شد و در سفر دوم رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود. همچنین پل شیشه‌ای یا معلق یکی از پروژه‌های گردشگری مهم استان هم در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به این استان کلنگ‌زنی خواهد شد؛ طرحی ملی در حوزه گردشگری که می‌تواند بسیار رونق‌آفرین برای این منطقه زیبا باشد.

در خلال بازدیدها، معاون اول رئیس‌جمهور با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج هم دیدار کرد و گفت که استان در مسیر خوبی قرار گرفته و فعالیت‌های مؤثری در حوزه عمرانی و اقتصادی در حال انجام است و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارائه شده و از محل تعهدات سفر کارها به‌خوبی پیش رفته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور این نکته را هم یادآور شد که پراکندگی روستاها در این استان یکی از معضلاتی است که بر عمق محرومیت‌ها افزوده اما باید همه این مشکلات با همت دولت مردمی حل و فصل شوند.

دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد چه کرد؟

در سفر دور نخست آیت‌الله رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید که از آن زمان تاکنون 4 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها تخصیص یافته است و در بازدید میدانی از طرح‌های مصوب علاوه بر نزدیک شدن به اتمام برخی طرح‌های ملی با عمر بالا، طرح‌های ملی دیگری هم در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به این استان کلنگ‌زنی خواهد شد که سطحی از پیشرفت نشان‌دهنده صادق بودن وعده‍‌های دولت است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان سفر دو روزه خود این هشدار را هم داد که میثاق ما با مدیران، حل مشکلات مردم است و ما به هیچ مدیری چک سفید امضاء نداده‌ایم و هیچ مدیری حق ندارد خدمات‌دهی به مردم را به تأخیر بیاندازد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید