عراق: سیاست ما در قبال بحران اوکراین، بی طرفی است

مشاور امنیت ملی عراق ضمن تاکید بر این که کشورش به حاکمیت کشورها احترام می‌گذارد، گفت سیاست دولت کنونی بغداد در خصوص بحران اوکراین، بی‌طرفی است.

عراق: سیاست ما در قبال بحران اوکراین، بی طرفی است

به گزارش گروه بین‌الملل مدیریت استراتژیک، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز گذشته (شنبه، ۱۴ژوئیه) با «الکساندر بوراوژنکوف»، کاردار سفارت کی‌یف در بغداد دیدار و درخصوص دیدگاه این کشور درباره بحران اوکراین صحبت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، وبراساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر الاعرجی صادر شده، دو طرف در این دیدار تحولات سیاسی و وضعیت امنیتی منطقه و جهان را بررسی کرده‌اند.

الاعرجی و بوراوژنکوف در بخش‌های دیگر دیدارشان، ضمن بحث و تبادل‌نظر درباره تحولات جنگ روسیه و اوکراین، بر اهمیت به‌کارگیری منطق گفت‌وگو در حل بحران‌ها و مشکلات بین‌المللی تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، الاعرجی با تاکید بر اینکه دولت «محمد شیاع السودانی» سیاست احترام به حاکمیت کشورها را دنبال می‌کند و این رویکردی منسجم از جانب عراق است، خاطرنشان کرد: «موضع عراق بی‌طرفی در قبال هرگونه درگیری است».

وی ضمن تاکید بر تلاش‌های عراق را برای پایان دادن به جنگ از طریق گفت‌وگو و تفاهم، گفت: «به گفت‌وگو نشستن، قبل از جنگ بهتر از نشستن به پای مذاکره پس از آن است؛ چرا که از این طریق، کشورها و مردم از فجایع و مصائب جنگ در امان می‌مانند».

السودانی، نخست‌وزیر عراق که به آلمان سفر کرده بود، در نشست مطبوعاتی با حضور «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفته بود: طی گفت‌وگوهای خود در برلین، بر این نکته تاکید کردیم که دولت بغداد مراقب حفظ روابط متوازن خود با طرف‌های مختلف است.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید