شرکت‌های دانش‌‌بنیان استان فارس در حوزه سلامت ارتقا می‌یابند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهره‌مندی مناسب از ظرفیت اتاق تمیز دانشگاه را دارای نقشی کارآمد در ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت دانست.

شرکت‌های  دانش‌‌بنیان  استان فارس در حوزه سلامت  ارتقا  می‌یابند

به گزارش مدیریت استراتژیک از شیراز، سید وحید حسینی، در سی و دومین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، شرکت های دانش بنیان سلامت محور در فارس را یک اولویت خواند و عنوان کرد: این اولویت با حمایت از تولید کنندگان داخلی، به ویژه فعالان تامین کننده سلامت مردم، با تلاش در راستای رفع موانع و چالش های آنان و گسترش اشتغال زایی، از ابتدای سال جاری دنبال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه اندازی اتاق تمیز در برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص) را گامی در راستای ارتقای شرکت های دانش بنیان دانست و از اعضای نشست خواست تا در زمینه ظرفیت های موجود در اتاق تمیز دانشگاه اطلاع رسانی شود.

حسینی، تدوین و ارایه بسته های جامع آموزشی و اطلاع رسانی مرتبط با قوانین و ضوابط شرکت های دانش بنیان، با تمرکز بر تبیین مسیر حرکت هسته های نوپا به سمت شرکت های دانش بنیان را از جمله راهکارهای ارایه شده از سوی استاندار فارس در حیطه حمایت از تولید دانش بنیان برشمرد.

محمود نجابت، مشاور عالی رئیس دانشگاه نیز در این نشست در خصوص توسعه اقدامات نوآورانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اهمیت نقش و پیگیری مسوولان در این زمینه مطالبی عنوان کرد.

بررسی راه کارها و راهنمایی های ارایه شده از سوی استاندار فارس در زمینه ارتقای حمایت از تولید دانش بنیان، همچنین بررسی چالش های اجرایی تشکیل و پیشبرد اهداف کنسرسیوم طراحی و تولید سامانه مدیریت درمان مبتنی بر هوش مصنوعی از سوی افشین امینی مشاور رئیس دانشگاه در امور برنامه ریزی و رئیس مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی دانشگاه نیز از دیگر محورهای این نشست بود.

همچنین در این نشست، مسایل و نیازهای تعدادی از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و راهکارها و راهنمایی های لازم در خصوص پیشبرد اهداف آنان نیز ارائه شد. پایان پیام/ ح

دیدگاهتان را بنویسید