دست اندرکاران مساجد با بهره‌گیری از جوانان خوش فکر برای رونق فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنند

امام جمعه اقلید بر لزوم‌مشارکت هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی مساجد تاکید کرد و گفت : فعالان فرهنگی و جوانان توانمند و خوش فکر و پرکار به دست اندر کاران مساجد اضافه و الحاق شوند تا فعالیتهای فرهنگی سالم در سنگر مساجد رونق پیدا کند.

دست اندرکاران مساجد با بهره‌گیری از جوانان خوش فکر برای رونق فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنند

به گزارش مدیریت استراتژیک از اقلید؛ حجت الاسلام مجید گشول در خطبه های نماز دشمن شکن‌جمعه این هفته شهرستان اقلید ، ضمن آرزوی قبولی طاعات همه مسلمان در ماه رحمت و مغفرت اظهار کرد: تقوای الهی و تقویت نیروی خودنگهداری رهاورد ماه رمضان است که باید آن را حفظ کنیم.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر بیان داشت:عید سعید فطر را می‌توان به‌عنوان بازگشت به فطرت و پاکی طینت آدمی و آغازی دوباره برای بندگی خدا و رفع حجاب ها و مانع هایی دانست که به دلیل غفلت و معصیت میان انسان و پروردگار او به وجود آمده است.

امام جمعه اقلید ابراز کرد: همه مؤمنین پس از پایان ماه مبارک رمضان می‌توانند به نزول رحمت واسعه الهی و مواهب عید سعید فطر امیدوار باشند و روز اول شوال را روز نو شدن بندگی در مسیر اطاعات ربوبی بشمارند.

زنده بودن فرهنگ یک شهرستان به زنده و پویا بودن مساجد است

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم‌مشارکت هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی مساجد تاکید کرد و گفت : فعالان فرهنگی و جوانان توانمند و خوش فکر و پرکار به دست اندر کاران مساجد اضافه و الحاق شوند.

او با بیان اینکه هر مسجد و هر امامزاده یک قرارگاه فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: لازم است تحرک فرهنگی حرم امامزاده گان در شهرستان اقلید افزایش پیدا کند.

خطیب جمعه اقلید بیان کرد: با اتمام ماه مبارک رمضان، در حقیقت مؤمنین از رزمایش و تمرین عبودیت نمره قبولی دریافت می‌ گیرند و با روحی طراوت‌یافته و شاداب به میدان اصلی حیات انسانی یعنی میدان جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس وارد می‌شوند،به همین نسبت باید ماه شوال را ماه شروع کارزار و مبارزه و استمرار تحکیم رابطه و انس با الله از طریق مهم‌ترین مأموریت انسانی‌مان یعنی جهاد اکبر بدانیم.

وی در خاتمه با اشاره به دوم‌ اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: سپاه پاسداران ، شجره طیبه انقلاب ،در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و همچون شجره طیبه ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است.

پایان پیام/خ

دیدگاهتان را بنویسید