۱۲۶ نهالستان در کشور آماده اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال هستند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی با اشاره به اینکه یک میلیارد نهال اصله درخت طی چهار سال در کشور کاشت خواهد شد، گفت: ۱۲۶ نهالستان در کشور با ۲۸۶۱ سطح هکتار آماده اجرای این طرح است.

۱۲۶ نهالستان در کشور آماده اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال هستند

به گزارش مدیریت استراتژیک از کرج، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی، در حاشیه اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور در جمع اصحاب رسانه، گفت: اجرای طرح طبق برنامه دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: از این رو نیاز است از امسال با تولید نهال این طرح را استارت بزنیم، چرا که برخی از نهال تولیدی یک سال زمان برای ورود به عرصه نیاز دارند و بعضاً هستند نهال‌هایی که نیازمند مدت زمان دو و یا حتی سه ساله هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای طرح، چهار سال پیش بینی شده است و بنا بر این مقرر شده سالانه ۲۵۰ میلیون نهال در سطح کشور کاشت شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی در بخش دیگر به وجود ۱۲۶ نهالستان در سطح کشور با ۲۸۶۱ هکتار خبر داد و افزود: گلدان گیری در بسیاری از این نهالستان ها صورت گرفته و زیرساخت‌های لازم تامین شده است.

نوبخت در بخش دیگری به اهمیت حفاظت از درختان کهنسال تاکید کرد و  یادآور شد: هدف اصلی ما در مجموعه و حیطه کاری این است که پوشش گیاهی موجود در سطح کشور که بعضاً برخی از آنها بیش از سه هزار سال عمر دارد را حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم برخی از پوشش ها و گونه های گیاهی را به خوبی نمی‌شناسند، اظهار کرد: برای مثال درختانی که سالانه یک میلیمتر رشد می‌کنند در طبیعت وجود دارد که مورد بداخلاقی مردم قرار می‌گیرد این در حالی است که افراد تصور می‌کنند این درختان کمتر از ۵۰ سال دارند اما عمر هزار ساله درختان در حاشیه رشد کنده آنها پنهان شده است!

این مقام مسؤول در پایان با تاکید بر این مهم که حفظ آیه‌های مادری و پوشش گیاهی برای ما اولویت دارد، تصریح کرد: در این میان ضروری است در مسیر کاشت یک میلیارد درخت حرکت کنیم و با تولید نهال به احیا غنی سازی و توسعه سرانه فضای سبز کشور بپردازیم.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید