سفیر ایران در وین: غرب در جایگاه قضاوت و موعظه دیگران نیست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش با اشاره به حمایت‌های آمریکا و اروپا از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران عنوان کرد: غرب با چنین سابقه تاریکی، در جایگاه قضاوت و موعظه کردن دیگران نیست.

سفیر ایران در وین: غرب در جایگاه قضاوت و موعظه دیگران نیست

به گزارش گروه سیاست خارجی مدیریت استراتژیک، «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در توئیتی در واکنش به مداخله‌جویی‌های غرب و آمریکا در خصوص همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران و روسیه نوشت: وقتی که یک جنگ تجاوزکارانه، هر چند شکست خورده، در دهه ۸۰ میلادی توسط صدام در عراق علیه ایران آغاز شد، اروپا و آمریکا از متجاوز (صدام) به صورت کامل حمایت کردند و انواع سلاح و حتی سلاح‌های شیمیایی را در اختیار متجاوز (عراق) قرار دادند. با چنین سابقه تاریکی، غرب امروز در جایگاه قضاوت و موعظه کردن دیگران نیست. 

  گفتنی است، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مدتی است که مدعی کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین شده‌اند و بارها در این خصوص اتهامات و ادعاهای بی اساسی را علیه ایران مطرح کرده‌اند که بارها از سوی مقامات ایرانی این ادعاها تکذیب شده است. در همین خصوص نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در در گفت‌وگویی با اسپوتنیک درباره همکاری نظامی و دفاعی ایران و روسیه گفت: روابط و همکاری‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، مسبوق به آغاز بحران نظامی در اوکراین است. بنابراین ارتباط دادن یا تلاش برخی طرف‌ها برای مرتبط کردن همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و روسیه با موضوع جنگ در اوکراین یک اقدام سیاسی انحرافی است و برای ایجاد انحراف در اذهان مردم منطقه و افکار عمومی است. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده در ارتباط با جنگ در اوکراین هیچگونه تسلیحات و تجهیزاتی برای استفاده در جنگ در اوکراین به هیچ طرفی از جمله به روسیه نداده است. ما همکاری‌های دفاعی دو کشور را همکاری‌های متعارفی می‌دانیم که در ضدیت با هیچ  کشور دیگری تعریف نشده است. (اینجا بخوانید) پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید