خبر خوب| به نام جوانمرد/ ما در دنیا پنجم شدیم

امروز بسته خبرخوب‌مان را با شیراز و وصف بی‌مثالش شروع می کنیم که در پانزدهین روز از ماه اردیبهشت، آنقدر زیبایی اش به اوج می رسد که تقویم ملی کشورمان هم دلش نیامده یادی از این همه زیبایی و شکوه نکند و اینطور شد که ۱۵ اردیبهشت روز شیراز نامگذاری شد. دعوت‌تان می‌کنیم به مرور بسته خبر خوب به وقت روز شیراز.

خبر خوب| به نام جوانمرد/ ما در دنیا پنجم شدیم

گروه خبر خوب: امروز بسته خبرخوب مان را با  شیراز و وصف بی مثالش شروع می کنیم که در پانزدهین روز از ماه اردیبهشت، آنقدر زیبایی اش به اوج می رسد که تقویم ملی کشورمان هم دلش نیامده یادی از این همه زیبایی و شکوه نکند و اینطور شد که ۱۵ اردیبهشت روز شیراز نامگذاری شد. قسمت جالب ماجرا اینجاست که شیراز اولین شهری است که یک روز مشخص را در تقویم رسمی ایران به آن اختصاص داده اند از بس که زیباست.بد نیست  این را هم بدانید که در گذشته های دور و در زمان ایران باستان روز ۱۵ اردیبهشت را با نام روز جشن بهاربد می شناختند. خوب حالا چشمانتان را ببنیدید، تصور کنید در روز ملی شیراز کنار آرامگاه حافظ نشسته اید و دارید غزل مژده ای دل که گر باد صبا باز آید را می خوانید… غزل را که تمام کردید با عطر بهار نارنج در مشام تان دعوت تان می کنیم به مرور بسته خبرخوب به وقت روز شیراز ؛ ۱۵ اردیبهشت  

*به نام جوانمرد خدا می‌داند در عمر ۴۰ ساله‌ات، کجا، چه زمانی، چه کردی که خدا اینطور عزتت داد و نامت را ورد زبان همه کرد. این روزها هر جا که برویم نام شهید حمیدرضا الداغی است. حرف غیرتش، مردانگی‌اش، شجاعت و جسارتش، تصاویر تشییع پیکرش را حتماً دیده‌اید در فضای مجازی که یک ایران آمدند برای بدرقه او به دیار باقی. تو که جایت آن دنیا کنج بهشت است آقا حمیدرضا اما کوچه‌ات را به نامت گره زدیم تا تاابد یادمان بماند در جوانمردی حرف اول و آخر را خودت زدی! رئیس شورای اسلامی شهر سبزواربه منظور پاسداشت اقدام انسانی و جوانمردانه شهید حمیدرضا الداغی، خیابان محل زندگی او را به نام “جوانمرد” مزین کرد.  

*دل آلمانی‌ها را بردی! هیچ کجای دنیا نمی‌توان رد ونشان فرش‌های ایرانی را پیدا کرد. هنری که فرش بافان ایرانی دارند کیمیا است. نقش و نگارش، طرح و ترنج‌هایش، رنگ و لعابش هوش از سر اروپایی‌ها پرانده اما دل آلمانی‌ها را بدجوری برده، طوری که آلمانی‌ها با خرید بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بزرگ‌ترین مشتری انواع فرش‌های ایرانی هستند و بعد از آلمان این اماراتی‌ها هستند که با خرید ۹.۲ میلیون دلار در رتبه دوم خریدفرش ایرانی قرار دارند. صادرات فرش ایرانی در شرایط تحریم‌های ناعادلانه یکی از مهم‌ترین روش‌های ارزآوری برای ایران بود و هنوز هم ادامه دارد.  

* ایران اینجا! ایران آنجا! ایران همه جا!  ایران اینجا! ایران آنجا! ایران همه جا! همه جای دنیا حرف ایران است. از هنر و صنعت گرفته تا نانوتکنولوژی که فناوری جدید است و تمام دنیا را فرا گرفته و اصلاً خیلی‌ها می گویند ناتکنولوژی بخشی از آینده نیست، بلکه همه آینده است. حالا در این فناوری همه گیر، ایران و محققانش حرف‌ها دارند برای گفتن. آنقدر حرف برای گفتن دارند که رتبه پنجم چاپ مقاله در حوزه نانوتکنولوژی را در دنیا از آن خود کردند. البته ما فقط اهل مقاله دادن و حرف زدن نیستیم ها. رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران گفته که ایران از نظر چاپ مقاله در زمینه نانوتکنولوژی در رتبه پنجم دنیا قرار دارد و علاوه بر چاپ مقاله با حدود ۲۴۰ شرکت بزرگ، در حوزه صنعت هم فعال است و روی نانوتکنولوژی کار می‌کنند. جانم برایتان بگوید که حدود ۱۰۰ شرکت که بیشتر آنها، شرکت‌های داروسازی و اکثراً دانش‌بنیان هستند بیش از ۵۰۰ محصول نانوتکنولوژی تولید می‌کنند و اوضاع همین طور پیش برود، ایران در کنار مقاله‌هایش بازار همه کشورها را هم با محصولات نانوتکنولوژی‌اش قبضه می‌کند.  

*اولین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور آن‌هایی که دور و برشان کودک مبتلا به اوتیسم دارند، قدر این خبر را بیشتر از بقیه می‌دانند. اصلاً راه دور نرویم. مورد داریم که پدر و مادر یک بچه اوتیسمی در تهران با خواندن خبر افتتاح اولین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور گریه کرده. نه اینکه چون قرار است بچه مبتلا یه اوتیسمش در این مرکز درس بخواند.‌ چون اصلاً اولین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور در همدان افتتاح شده و فقط همدانی‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند. اما این خبر نوید بخش یک راه تازه است و نشان می‌دهد متولیان آموزشی به این نتیجه رسیده‌اند که کودکان اوتیسمی برای رشد نیاز به مدارس تخصصی خودشان دارند. اولین مدرسه تخصصی اوتیسم کشور در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی فعالیت می‌کند و اتاق بازی درمانی، آب درمانی، کاردرمانی، گفتار درمانی و خدمات تخصصی‌کودکان اوتیسم همه از امکانات ویژه آن است.  

*دم غیرت تان گرم که انحصار را شکستید!  یک زمانی برای وارد کردن یک قطعه‌اش باید کلی ارز پیاده می‌شدیم و یک راه پر از فراز و نشیب را طی می‌کردیم برای دور زدن تحریم. اما خودکفا شدیم در ساختش. در ساخت چی؟ ساخت قطعات نیروگاهی. سرت را بالا بگیر ایرانی عزیز! در سال گذشته ما ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی را در داخل کشورمان با دستان پرتوان محققان مان ساختیم و از این جا به بعد قاعده بازی را عوض کردیم. تا چند سال قبل برای واردات هر قطعه باید آسمان ریسمان به هم می‌بافتیم و حالا ضمن تأمین نیازهای داخلی، این قطعات نیروگاهی را به کشورهای منطقه هم صادر می‌کنیم. کارمان در تولید این قطعات آنقدر گل کرده که آمریکا را هم دور می‌زنیم و در کشورهایی مثل مالزی و اندونزی، تجهیزات تولیدی نیروگاه‌های ایران جایگزین قطعات نیروگاه‌های ساخت آمریکا شده است. البته این همه آنچه بهش رسیدیم نیست. ایران با تولید قطعات نیروگاهی، انحصارژاپن را هم شکسته است. چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان با انجام مهندسی معکوس توانستند ساخت قطعات مورد نیاز یک هلدینگ نیروگاهی را ظرف ۲ تا ۳ ماه انجام دهند و ده ها قطعه و کار نوآورانه که تکنولوژی آن تا پیش از این فقط در اختیار کشور ژاپن بود به همت نیروهای متخصص ایرانی، داخل سازی شد. دم غیرتتان گرم!‌   *خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.   پایان پیام/    

دیدگاهتان را بنویسید