اطلاعیه تومن درباره قطع سرویس‌های تسویه و پرداخت

اقدام ناگهانی مبنی بر مسدودی دسترسی‌های «تومن» که برای دومین بار طی ۱۰ روز اخیر صورت گرفته، دست کم حدود ۵ میلیون نفر از عموم مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

اطلاعیه تومن درباره قطع سرویس‌های تسویه و پرداخت

از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۳ آبان، کلیه دسترسی‌های شرکت تومن «الکام توسعه آماد» به API‌های بانک‌ها، بدون اطلاع قبلی مسدود شده و مشکلات گسترده‌ای را نه تنها برای شرکت «تومن»، بلکه برای میلیون‌ها راننده اسنپ، کاربران دیوار، علی‌بابا، مسافران حمل و نقل عمومی و… که از سرویس‌ها و زیرساخت‌های «تومن» برای تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کند، ایجاد کرده است. با این وجود، تاکنون هیچ‌گونه اطلاع و ابلاغ رسمی درباره دلایل این تصمیم ناگهانی صورت نگرفته و در کمال تاسف، فقط شنیده‌ها و خبرهای غیررسمی در حال انتشار است. لازم به ذکر است نمایندگان بازرسی بانک مرکزی و شاپرک که در تاریخ ۱۳ آبان‌ ماه در شرکت «تومن» حضور داشته‌اند، عدم وجود هرگونه تخلف در فعالیت‌های شرکت «تومن» را تایید کرده‌اند. 

شرکت دانش بنیان «تومن» به جز اپلیکیشن پرداخت کرایه تاکسی خود که بیش از دو میلیون کاربر دارد، به شرکت‌هایی مانند اسنپ (برای تسویه حساب مالی بیش از یک میلیون راننده)، دیوار (روزانه بیش از یک میلیون نفر برای پرداخت امن از تومن استفاده می‌کنند)، دیجی‌کالا، آچاره و… خدمات مالی ارائه می‌دهد. همچنین بیش از ۱۰۰ کسب‌وکار بزرگ و مطرح دیگر از جمله گروه انتخاب، شرکت‌های علی‌بابا و جاباما، رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا با بیش از ۵۰ شعبه در کشور، کارگزاری‌های مطرح بورسی و… جزو خدمات‌گیرندگان شرکت «تومن» هستند.

اقدام ناگهانی مبنی بر مسدودی دسترسی‌های «تومن» که برای دومین بار طی ۱۰ روز اخیر صورت گرفته، دست کم حدود ۵ میلیون نفر از عموم مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

«تومن» مصمم است به عنوان عضوی از صنعت فینتک ایران و همچنین در جهت صیانت از حقوق شرکا و کاربران خود، موضوع را تا رسیدن به پاسخی شفاف پیگیری کند و در این مسیر همچون گذشته آماده همکاری و تعامل با بانک مرکزی، شاپرک، پلیس فتا و کلیه نهادهای ذی‌ربط است.

روابط عمومی تومن

دیدگاهتان را بنویسید